czwartek, 22 listopada 2012

DOMOWE BUŁECZKI

 Od niedawna chodziło mi po głowie przygotowanie domowych drożdżowych bułeczek. Przepisy zaczerpnęłam od Agaty z bloga Dietetycznie w Kuchni, a wczoraj razem z mamą upiekłyśmy takie oto cuda.
~
DOMOWE BUŁECZKI
Przepis:
składniki:
 200g mąki pszennej razowej;
150g mąki pszennej;
20g otrębów pszennych;
7g suchych drożdży;
200ml wody;
100ml mleka + odrobina do smarowania bułek;
1 łyżka oleju;
1 łyżeczka soli;
1 łyżeczka cukru;
siemię lniane, ziarna słonecznika, maku oraz płatki owsiane do posypania;
 Przygotowanie:
1. Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy otręby. Mleko mieszamy z wodą i wylewamy na mąkę. Dodajemy olej, cukier, sól oraz drożdże, a następnie zagniatamy ciasto.
2. Zostawiamy ciasto pod przykryciem na 2,5 godziny do wyrośnięcia. 
3. Gotowe ciasto dzielimy na 8 części i formujemy w dłoniach owalne bułeczki, które układamy na natłuszczonej blaszce. Bułeczki zostawiamy na kolejne 20 minut do wyrośnięcia.
4. Następnie smarujemy bułki mlekiem i posypujemy ziarnami oraz płatkami.
5. Pieczemy 30 minut w temp. 180 stopni.
Smacznego!

4 komentarze:

  1. sama też często piekę bułki. Domowe pieczywo-najlepsze:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, wyróżniłem Twój blog w programie Liebster Blog. Pozdrawiam i zapraszam do zabawy :)
    http://kuchenneigraszki.blogspot.com/2012/11/liebster-blog.html

    OdpowiedzUsuń
  3. domowe bułeczki mnie zaintrygowały - jest przed 23 a ja przez ten wpis poczułam się głodna!! :)

    OdpowiedzUsuń